четвер, 5 січня 2017 р.

Повторюємо вивчене

Орфографічний тренажер
Правопис прислівників
Правопис н і нн у прислівниках
Прочитати виразно вірш, знайти прислівники з нн. Пояснити правопис.
Для мене багато не треба,
Щоб ласку і добрість пізнати;
Ми – просвіток рідного неба
Та затишок теплої хати,
Так житнього хліба шматочок,
Та цвіту, що сяє калинно,
Та іскру краси твоїх дочок,
Чорнявих царівн, Україно!

Орфографічна розминка. Диктант
Виписати із тексту прикметники і дієприкметники, пояснити правопис н і нн
Багряне здоровенне сонце поволі засувалося за горизонт. У казковій тиші було чути пташиний спів. На призьбі під хатньою стріхою сиділа бабуся і розповідала гурту діток незрівнянні ні з чим, судячи з їхніх виразів облич, історії.
Аналіз – дослідження
Чому у прислівниках лівого стовпчика пишемо н, а в прислівниках правого стовпчика – нн
Поважний – поважно                     невпинний – невпинно
замислений – замислено                сонний – сонно  
багряний – багряно                        несказанний – несказанно

Сенкан
Прислівнику,
ти наш співучий!
Дивуй нас, вчи і розвивай!
Треба з ним дружити, честю і правдою служити
Щодня

Самостійна робота
Написати словниковий диктант, вставляючи н або нн, обґрунтувати орфограми
На відмі…о, на проща…я, насиль…о, неви…о, не вимір…о, не вимов…о, невиправда…о, непевне…о, негада…о, недореч…о,   не поруш…о.

Гра на кмітливість «н чи нн»
Від прикметників утворити прислівники. Підняти синю картку, коли пишеться з н і червону – якщо нн
Цінний, єдиний, невпинний, щоденний, бажаний, впевнений, здивований.

Опитування методом «Мікрофон»
Завдання 1. Коли прислівники пишуться з н, а коли з нн? Невести приклади.
Завдання 2. Наведіть прислівники – винятки, що пишуться з нн завжди.

Дефіс у прислівниках.
Урок з інтерактивними технологіями.
Книга – морська глибина:
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перла ви носить.
І. Франко

         Інтелектуальна розминка «Лінгвістичний двобій»
Двоє учнів виходять до дошки (за бажанням) ставлять один одному питання і якщо відповіді не знають – допомагає клас.

Орієнтовні запитання
1 учень
·        Коли частку не пишемо з прислівниками окремо?
2 учень
·        Чи завжди частку ні пишемо з прислівниками разом?
1 учень
·        Якщо можна підібрати близьке за значенням слово, то як пишемо прикметник з часткою не?
2 учень
·        Яку роль відіграє протиставлення при написанні прислівника з часткою не?

Завдання: розкрити дужки і пояснити правопис прислівників
(Хтозна) як, (будь) хто, (коли) небудь, (по) дружньому, (мало) помалу.

Робота в парах
Виготовити стільки карток, скільки учнів у класі, щоб кожен учень опрацював знання індивідуально.
Опис роботи в парах
Роздавши кожній парті (парі) картки дві однакові – по одній для кожного учасника пари, пропоную за 1 хвилину ознайомитися з інформацією і обдумати свій висновок. Після того учні повертаються обличчям один до одного і висловлюються вголос – спершу ті, хто праворуч (зо секунд), а потім ті, хто ліворуч (30 секунд). Ще півхвилини – для узгодження думок і визначення, хто буде висловлюватися перед класом.
Перший вид інформації
-         Дефіс пишеться у прислівниках при складанні слів однакових чи близьких за змістом. Наприклад: ледве-ледве, де-не-де, віч-на-віч, часто-густо.

Другий вид інформації
-         Дефіс пишеться у прислівниках після префіксів -будь, -казна, -хтозна. Наприклад: будь-як, хтозна-коли, хтозна-де.
Третій вид інформація
-         Дефіс пишеться у прислівниках перед суфіксами: -небудь, -таки, -то. Наприклад: де-небудь, де-таки, якось-то.
Четвертий вид інформації
-         Дефіс пишеться після префіксу по у прислівниках з суфіксами -е, -и,     -ому, -ему. Наприклад: по-перше, по-братськи, по-моєму,                    по-українському.
Слово подано представниками пар (по 1 відповіді для кожного варіанта інформації), попросивши решту пар, що опрацювали те саме завдання, додавати в разі потреби щось до відповіді своїх однокласників)
Перевіряють учні свої висновки з теоретичним матеріалом, вміщеним у підручнику і виконують завдання, що написане на дошці. Звіряють написання з орфографічним словником.

Інтерактивна вправа «Акваріум»
Опис роботи:
1.     Обєднання класу у групи
2.     Обговорення завдання в групі методом дискусії
3.     Учні кожної групи знаходять спільне рішення, письмово в зошиті виконують завдання
4.     Поки група займає своє місце в центрі класу, ознайомленню учнів з правилами дискусії в малих групах
5.     Решта учнів тільки слухають, не втручаються у хід обговорення         (3-5 хвилин)
6.     Після презентації своєї діяльності група займає своє місце, а учні інших груп відповідають на питання:
·        Чи погоджуєтеся ви з думкою групи?
·        Чи була ця думка достатньо аргументовано доведена?
·         Чи всі учні брали активну участь у виконанні завдання (бесіда триває     3 хвилини)
7.     Після цього місце в «Акваріумі» займає інша група і обговорює наступну ситуацію. Усі групи по черзі мають побути в «Акваріумі» і діяльність кожної х них має бути обговорена класом.
Завдання І групи
Запишіть прислівники, розкриваючи дужки: (близько) близько, (видимо) невидимо, тишком (нишком), (десь) не (десь), (більш) менш, тяжко (важко), не сьогодні (завтра).
Завдання ІІ групи
Запишіть прислівники, розкриваючи дужки: як (небудь), десь (то), (хтозна) як, (якось) то.
Завдання ІІІ групи
Прочитайте і поясніть правопис поданих прислівників. Запишіть розкриваючи дужки. З дня (на) день, всього (на) всього, раз (у) раз, (по) перше, (по) київськи.
Завдання ІV
Прочитайте, випишіть прислівники та поясніть їх правопис.

Тен-ген село в імлі видніється. Ледь-ледь пливе маленький човен. З-під копит густо і далеко одлітати грудки землі, зволожені по-весняному. Тяжко-важко сіромасі боротись з нудьгою. 

Немає коментарів:

Дописати коментар